Co obsahuje provize realitního makléře

Jsou lidé, kteří za službu zaplatí rádi, pro některé je však provize realitní kanceláře trnem v oku. Připadá jim přehnaná, obrovská, skřípou u toho zuby. K jaké skupině patříte vy? Ráda říkám, že provize je rozpočet na zakázku a investice do ní. Ale pojďme se na toto téma podívat více do hloubky.

Jako první investuje makléř, pak až vy

Když si s klientem „plácnu“ a uzavřeme smlouvu na prodej jeho nemovitosti, nastává pro mě doba investic. A vlastně i rizika, protože o tyto investice mohu přijít v případě, když se nemovitost z jakéhokoliv důvodu neprodá. Makléř má totiž většinou na své peníze nárok až ve chvíli, kdy se nemovitost zarezervuje nebo prodá. V opačném případě, pakliže se s klientem nedomluvím jinak, ne.

Samozřejmě, když správně nastavíme prodejní cenu (analýza tržní ceny je pro mě vždy krok jedna) a nemovitost je skvěle odprezentovaná, toto riziko se eliminuje. A výše zmíněné věci patří do ranku mého profesionálního přístupu. Podívejte se, jak nemovitosti připravuji k prodeji.

Když investice převedeme do řeči čísel, je to zhruba takto:

Do čeho investuji

home staging 8 – 50 000,- Kč

fotografie 4 000,- Kč

video 7 – 15 000,- Kč

plánky 500,- Kč

vizualizace 5 – 15 000,- Kč

vlastní webová stránka nemovitosti 1 000,- Kč

inzerce na realitních serverech 2 500,- Kč/měsíc

reklama na sociálních sítích a jiných platformách 3 000,- – 10 000,- Kč/měsíc

právní zajištění prodeje 7 – 10 000,- Kč

Celková investice je tedy závislá na tom, za jak dlouho se nemovitost prodá, ale může přesahovat 100 000,- Kč

Do čeho investuji já nebo klient, záleží na naší dohodě

Technická inspekce nemovitosti 10 000,- Kč

Vyhotovení průkazu energetické náročnosti 7 000,- Kč

A samozřejmě, když řeším prodej bytu, domu, chaty, chalupy, pozemku, investuji také a především svoji práci, tedy čas, další náklady a odbornost. Vzdělání realitního makléře je velmi klíčová věc, kterou nepodceňuji. Znamená to být v obraze, číst o novinkách, chodit na přednášky, semináře, workshopy, které si hradím a které posouvají mé makléřské schopnosti. Z čehož v konečném důsledku těží hlavně můj klient.

Například letos jsem do svého vzdělání investovala přes 100 000,- Kč. A je to investice, která ze mě dělá lepšího obchodníka. A čím lepší obchodník, tím lépe a dříve prodaná vaše nemovitost. A o to jde.

Provize realitce není tedy plat makléře. Nejde o čistý zisk. S oblibou říkám, že je to rozpočet na prodej bytu, domu, chaty, chalupy, pozemku. S větším rozpočtem se dá vykouzlit více zázraků, například větší reklamní kampaň. S menším rozpočtem se udělá co nejefektivnější základ. Osobně žádnou zakázku neošidím.

Investice do zakázky, kterou jsem popsala v úvodu, zkracuje dobu prodeje a umí vykouzlit co nejlepší cenu, kterou prodávající za nemovitost dostane. Navíc může zůstat v klidu a bez stresu, o prodej se mu stará profík. A to je také důležitá přidaná hodnota spolupráce s realitním makléřem – pocit bezpečí.

Ještě vidíte provizi makléře jako promrhané peníze, nebo jako skvělou investici, díky které prodáte rychle a dobře? Napište mi o svých zkušenostech.

A na závěr přidávám referenci svého klienta, kdy jsem díky své investici do marketingu prodala jeho byt do týdne. A to jsem ho přebírala po makléřce, která za 3 měsíce nepřivedla ani jednoho zájemce. Vyplatí se to.

Mgr. Hana Kubáčková

Mgr. Hana Kubáčková

+420 602 590 699
hana.kubackova@qara.cz

QARA s.r.o.
Šafaříkova 201/17
120 00 Praha 2 – Vinohrady

Write a comment